TonFor app holder dig opdateret
Vores app giver dig direkte besked, når din beholder skal tømmes.
I app’en kan du se tømmedatoerne for din adresse, og samtidig får du en push-besked klokken 18 aftenen inden, din beholder bliver tømt. Du kan også indtaste flere adresser i app’en, så du automatisk får besked, når for eksempel beholderen ved sommerhuset skal tømmes.
Sorteringsguide og genbrugspladser
Du kan også tilgå vores online sorteringsguide direkte fra app’en og få klar besked om, hvordan eksempelvis kødbakker og gummistøvler skal sorteres. Og er du i tvivl om genbrugspladsernes åbningstider, eller hvor du finder nærmeste genbrugsplads i Tønder Kommune, kan app’en også hjælpe dig med det.
Hent app'en
Har du allerede downloadet vores gamle app, behøver du ikke foretage dig noget. Den vil automatisk blive opdateret, så du får alle de nye fordele.
Vil du hente app'en kan du finde den i App Store eller Google Play ved at søge på 'tonfor' eller ved at klikke på en af knapperne herunder.
Nye funktioner
Vi vil jævnligt videreudvikle app’en med nye funktioner, der kan holde dig på forkant og gøre din hverdag nemmere. Vores mål er, at app’en i fremtiden ikke blot drejer sig om affald, men også indeholder nyttige funktioner i forhold til vand og spildevand.
Ofte stillede spørgsmål
Her kan du læse mere om app'en
App'en bruger push-beskeder til at fortælle dig om hvornår dine affaldsbeholdere bliver tømt.
Push-beskeder er telefonens måde at sende beskeder på fra installerede apps.
Når du starter med at bruge app'en bliver du spurgt om du vil tillade beskeder fra den. Har du sagt nej i første omgang og derefter ændre mening kan du gå ind i telefonens indstillinger og ændre tilladelsen til at sende beskeder.
På iPhone er det under Indstillinger > Notifikationer her kan du vælge TonFor app’en, og slå Tillad notifikationer er slået til. Derefter skal du genstarte app'en og gå ind under profil (det lille symbol øverst til højre) og sætte flueben i firkanter ud for de notifikationer du ønsker at modtage.
På Android er det typisk under Indstillinger og herefter Apps og notifikationer > Notifikationer. Derefter skal du genstarte app'en og gå ind under profil (det lille symbol øverst til højre) og sætte flueben i firkanter ud for de notifikationer du ønsker at modtage.
Har du et smart watch knyttet til din telefon kommer push-beskeder også op her hvis du har tilladt beskeder fra app'en.
På iPhone i Watch app'en under Notifikationer kan man slå notifikationer til og fra for TonFor app'en.
På Android er det typisk i indstillingerne under Apps og notifikationer > Notifikationer du styrer om der skal notafikationer på dit ur.
Har du flere adresser du gerne vil få informationer om, så kan du klikke på Profil-ikonet øverst i venstre hjørne og herunder tilføje en ekstra adresse ved at klikke på "Tilføj adresse" knappen.
App'en har altid en adresse registreret. Hvis du flytter til en ny adresse, så skal du først tilføje din nye adresse og derefter kan du fjerne din gamle adresse.
Er du i tvivl om hvilken adresse du skal indtaste i app’en kan du altid gå ud på din beholder og finde adresselabel. Her kan du se hvilken adresse beholderen er registreret til i vores system.
App'en sender ikke dine oplysinger til os. Når du registrere en adresse opbevare vi et ID på din telefon og knytter den til din adresse for at kunne sende push-beskeder.
Ønsker du ikke længere at bruge app'en og ønsker at alle dine oplysninger skal slettes, kan du på profil siden i app'en vælge "Slet profil" og derefter kan du blot slette app'en fra din telefon.
App'en bruger din hjemmeadresse til at beregne afstanden til den nærmeste genbrugsplads.
Tonfor app'en kan hentes i Google Play Store. En del Huawei telefoner bruger dog ikke Google Play Store og kan ikke hente app'en.
- 1
Har du problemer med TonFor app'en?
Oplever du problemer med app'en så prøv en af nedstående løsninger.
Modtager du ikke push-besked på telefonen dagen før du skal have tømt, så prøv forslagene herunder.
Undgå at app sættes på pause/dvale
Sørg for at app'en ikke går i dvale og mister tilladelse til at sende notifikationer.
Nogle Android telefoner har en instilling som lader apps gå i dvale/pause hvis de ikke bliver åbnet regelmæssigt.
- Gå til Indstillinger > Apps > Tonfor > Tilladelser
- Sørg for at app har tilladelse til at sende notifikation
- Sørg for at indstillingen "Fjern tilladelse, hvis app er ubrugt" er slået fra.
Ryd data for Tonfor app
- Trin 1. Gå til Indstillinger og vælg Apps.
- Trin 2. Vælg på listen over apps, der vises, vælger du TonFor.
- Trin 3. Tryk på Lagringsplads > Ryd data
- Trin 4. Åben TonFor app og indtast dine oplysninger igen
Andre ting der kan hjælpe er:
- Genstart telefonen eller
- Slet app'en og installer den igen fra Play Store
Oplever du stadig problemer så indsend en fejlmelding.
Modtager du ikke push-besked på telefonen dagen før du skal have tømt, så prøv forslagene herunder.
Det der kan afhjælpe problemet er:
- Genstart telefonen eller
- Slet app'en og installer den igen fra App Store
Oplever du stadig problemer så indsend en fejlmelding.
Bruger du på Android og oplever du at du bliver ved med at få fejlen "Der er opstået et problem"? Så kan det være at mobiltelefonen har fået cachet noget som forhindre app'en i at hente data. Dette kan afhjælpes ved at rydde den gemte data for appen på telefonen.
Ryd data for Tonfor app
- Trin 1. Gå til Indstillinger og vælg Apps.
- Trin 2. Vælg på listen over apps, der vises, vælger du TonFor.
- Trin 3. Tryk på Lagringsplads > Ryd data
- Trin 4. Åben TonFor app og indtast dine oplysninger igen
Oplever du stadig problemer så indsend en fejlmelding.
Bruger du på iPhone og oplever du at du bliver ved med at få fejlen "Der er opstået et problem"?
Så kan det være at mobiltelefonen har fået cachet noget som forhindre app'en i at hente data.
Det der kan afhjælpe problemet er:
- Genstart telefonen eller
- Slet app'en og installer den igen fra App Store
Oplever du stadig problemer så indsend en fejlmelding.
Oplever du andre fejl som ikke er afhjulpet ved at prøve disse ting:
- Genstart telefonen
- Slet app'en og installer den igen
- 1